پاورپوینت درمورد بهبود مستمر فرآیندها
10000 قیمت

پاورپوینت درمورد بهبود مستمر فرآیندها

به نام خدا
مشخصات فایل
فرمت:power point
قابل ویرایش و آماده پیرینت
تعداد اسلاید : 163 اسلاید
با نام و ياد خدا دورة آموزشیبهبود مستمر فرآیندها(عارضه یابی و بهره وری)شرکت QMS ایرانتهیه، تنظیم و مدرس دوره:
سیاوش آرمال
کارشناس مهندس صنایع
کارشناس ارشد مدیریت صنعتی
اهداف دوره تعریف و شناخت فرآیندها
دسته بندی فرآیندها
فرآيندهاي مشتري مدار
تعریف اثربخشی و کارایی
مدل FOCUS PDCA
مدل SAMIE تعاریف و مفاهیم فرآيند
مجموعهاي از فعاليتهاي مرتبط به هم يا متعامل كه ورودیها را به خروجیها تبديل ميكند.
مجموعه ورودی هاي يك فرآيند عمومأ خروجیهای سايرفرآيندها هستند.
فرآيندها در سازمان عمومأ برنامهريزي ميشوند و تحت شرايط كنترل شده به اجرا درميآيند تا ارزشافزوده ايجاد شود.
يك فعاليـت كه با استفاده از منابـع و بصـورت هدايت شده در جهت كسب توانايي براي تبديل داده ها به ستاندهها عمل ميكند را ميتوان به عنوان يك فرايند در نظر گرفت.
تعاریف و مفاهیم مجموعهاي از فعاليتهاي مرتبط به هم يا متعامل كه دروندادها را به بروندادها تبديل ميكند. دروندادهاي يك فرايند عموماً بروندادهاي سايرفرايندها هستند.
فرآيند فرايندها در سازمان عموماً برنامهريزي ميشوند و تحت شرايط كنترل شده به اجرا درميآيند تا ارزشافزوده ايجاد شود. نگرشي ديگر در شناسائي فرآيندها فرآيند زنجيرهاي از فعاليتهاي با ارزش افزوده است كه محصول و يا خدماتي را تحويل مشتري فرآيند(بيروني و يا دروني) ميدهد.
فرآيند با يك نقطة شروع و يك نقطة پايان تعريف شده است.
شناسائي فرايندها فرآيند زنجيرهاي است از فعاليتهاي بين اين دو محدودة تعريف شده.
هر سازماني براي عملكرد مؤثّرتر بايد تعدادي فرآيند مرتبط باهم و مؤثّر برهم را تعيين و مديريت نمايد.
شناسايي و مديريت نمودن فرآيندهاي به كارگرفته شده در يك سازمان و به ويژه تعامل ميان اين فرآيندها به شكل سيستماتيك رويكرد فرآيندي ناميده مي شود. رويكرد فرآيندي
مزاياي رويكرد فرآيندي به زباني ساده:
اولين مزيت رويكرد فرآيندي، نگاهي مجدد به سازمان از ديدگاه يك مشتري است.
شناخت فرآيندهاي سازمان از ديدگاه مشتري،
شناخت ساير فرآيندهايي كه از ديدگاه مشتري پنهان است و
بررسي ارزش فرآيندها در سازمان
1- براي كاركرد موثر يك سازمان ، شناسايي و ادارة فعاليتهاي به هم وابسته ضروري است.
2- نگرش فرآيندي، به سازمان امكان ميدهد تا روي ارتباط بيـن تك تك فرآيندهاي موجود در مجموعهاي از فرآيندها و نيـز تركيب و تعامل آنها، كنترل مستمر داشته باشد.
ارزش فرآيندها از ديدگاه مشتري فرآيندهاي ارزشمند از نظر مشتري:
مشتري آنها را تشخيص مي دهد، حاضر به پرداخت هزينه هاي آن ميباشد. كاري براي مشتري
فرآيندهاي بيارزش از نظر مشتري:
براي سازمان ضروري است، وليكن مشتري بهايي براي آن نميپردازد.
كاري براي شركت
فرآيندهاي زائد:
كارهاي غير ضروري، نه ارزشي براي مشتري دارد و نه براي سازمان
كاري براي هيچكس فرايندهاي مشتري مدارCustomer Oriented Processes (COP) فرآيندهاي مشتري مدار، مدل اختاپوس يك سازمان را مي سازند. مدل اختاپوس و تعيين فرآيندهاي
متن های بالا فقط قسمت کوچکی از فایل بود. برای دسترسی به اطلاعات بیشتر فایل اصلی را از لینک زیر خرید کنید
درصورت سوال یا مشکل در خرید یا نارضایتی از فایل خریداری شده با مدیر فروشگاه در ارتباط باشید.در صورتی که درمورد یک فایل سوال داشته باشید سریعا پاسخ خواهیم داد و درصورتی که از یک محصول شکایت داشته باشید سریعا از فروشگاه حذف خواهد شد.
ضمانت خرید
تا 24 ساعت پس از خرید در صورتی که از فایل خریداری شده نارضایتی داشته باشید 100 درصد وجه به حساب شما عودت داده خواهد شد. برای پیگیری خرید به بخش پشتیبانی مراجعه کنید.
خرید
